www.badania-telefoniczne.pl

Wykorzystywanie marketingu telefonicznego

Do podstawowych zasad dobrego prowadzenia biznesu należy skuteczne zarabianie na nim sporych pieniędzy oraz umiejętne jego reklamowane.
Dlatego wiele firm zatrudnia specjalne osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie marketingu telefonicznego oraz elektronicznego.
Pierwszy z wymienionych sposobów marketingu polega na wykonywaniu połączeń wychodzących z firmy do jej potencjalnych lub obecnych klientów.
Poza tym obecnie wykorzystywany jest powszechnie również marketing elektroniczny polegający na wysyłaniu wiadomości reklamowych do właścicieli kont internetowych, którzy są odbiorcami prywatnymi lub przedstawicielami różnych instytucji.

Dzięki temu działające na krajowym rynku firmy mogą skutecznie zyskiwać nowych klientów.

O CAWI w Wikipedii

CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview ? wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony WWW) ? metoda zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku i opinii publicznej, w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej. Zalety możliwość umieszczania w ankiecie nie tylko pytań tekstowych, ale również elementów graficznych i multimedialnych (filmy wideo, dźwięk, np. pytanie o opinię nt. reklamy w mediach) niski koszt metody (brak konieczności zatrudniania ankieterów) szybki (zwłaszcza w porównaniu do metody PAPI) dostęp do uzyskanych danych oraz możliwość szybkiej analizy, ponieważ dane bezpośrednio po uzyskaniu są już w formie elektronicznej brak ryzyka błędu popełnianego przez ankietera (w porównaniu do metody PAPI oraz CATI) w przypadku zauważenia błędu już po stworzeniu ankiety łatwiej jest go skorygować niż w przypadku klasycznych ankiet papierowych Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CAWI

Wykorzystywanie badań telefonicznych

www.badania-telefoniczne.pl Przeprowadzaniem badań telefonicznych zajmują się specjalne firmy specjalizujące się w ankietach telefonicznych lub osoby do tego wyznaczone zatrudnione w większych przedsiębiorstwach. Oczywiście przeprowadzanie tego rodzaju badań ma swoje uzasadnienie wówczas, gdy firma zajmuje się sprzedażą różnych sprzętów oraz wykonywaniem różnych usług. Ankiety telefoniczne pozwalają jej wówczas na badanie poziomu zadowolenia klientów oraz ustalanie, co powinno zostać poprawione w relacjach z klientami.

Różne ankiety telefoniczne mogą być zlecane przez ośrodki badań opinii publicznej i osoby zajmujące się opracowywaniem strategii rozwoju całego państwa.

Wiedza o nastrojach społecznych jest im bardzo potrzebna do przyjmowania właściwego kierunku podejmowanych przez siebie działań.

.