Ochrona motocykla

o swoich aut. W końcu taki pojazd służył nam wiele lat, dzielnie woził całą rodzinę, przeżył psie zęby, dziecięce problemy żołądkowe, i wiele innych sytuacji. No ale niestety - nadszedł na niego czas. Samochód warto zezłomować

Ochrona motocykla

Złomujemy samochód

Każdy samochód (poza zabytkowymi) trzeba będzie wcześniej, czy później zezłomować. Nie jest to zbyt ładne określenie, zwłaszcza że wielu ludzi przywiązuje się do swoich aut. W końcu taki pojazd służył nam wiele lat, dzielnie woził całą rodzinę, przeżył psie zęby, dziecięce problemy żołądkowe, i wiele innych sytuacji.

No ale niestety - nadszedł na niego czas. Samochód warto zezłomować wtedy, kiedy nie opłaca się go naprawiać, ponieważ koszty znacznie przewyższają jego wartość, no i jeżeli jednocześnie nie rokuje na klasyka. Wielu pewnie dzisiaj żałuje posłania na złom swoich maluchów, dużych fiatów, czy polonezów. Obecnie te auta, jeżeli są w dobrym stanie potrafią osiągać całkiem wysokie ceny, stają się nowymi klasykami - youngtimerami.

Jednak nie oszukujmy się - w dobie masowej produkcji mało który model może mieć taką szansę. Jeżeli nasze autko nie rokuje, to trudno - trzeba się go pozbyć. Potrzebujemy dokumentów, że samochód został zezłomowany aby go wyrejestrować i nie płacić ubezpieczenia OC.


Samochody rodzinne

Chociaż statystyczna rodzina z pewnością zmieści się w zwykłym modelu auta (rodzice posiadają nie więcej niż troje dzieci), to nie brakuje również rodzin, których potrzeby są troszkę większe. Do tej pory przewożenie całej rodziny w jednym samochodzie mogło być dość skomplikowane, jednak w ostatnich czasach coraz większą popularnością cieszą się siedmio ? czy więcej osobowe auta, które są idealnie dopasowane właśnie do potrzeb wielodzietnych rodzin. Pomimo tego, że koszt zakupu takiego samochodu jest dość spory, to jednak jest to konieczna inwestycja, gdy chcemy przewozić rodzinę w komplecie. Na używanym rynku jest wiele aut tego rodzaju, które można kupić w niższych cenach, przystępnych dla kieszeni każdej osoby.


Historia samochodu

Samochód ? pojazd silnikowy służący do przewozu osób lub ładunków.

Spis treści

1 Nazewnictwo
2 Historia
3 Napęd
4 Źródło energii
5 Podział samochodów
6 Elementy budowy samochodu
7 Samochody polskiej konstrukcji
8 Samochody wytwarzane w Polsce
9 Samochód w mieście
10 Zobacz też
11 Przypisy
12 Linki zewnętrzne

Nazewnictwo

Słowo samochód utrwaliło się w języku polskim jeszcze w czasach II Rzeczypospolitej, kiedy to zostało wybrane, w drodze konkursu, na słowo określające automobil. Termin samochód pochodzi od słów sam i chód, a więc określa pojazd samodzielnie się poruszający, czyli z własnym napędem. Spośród innych, branych pod uwagę słów, można wspomnieć określenie samojedź.
Historia

Osobny artykuł: Historia samochodu.

Nad pojazdami napędzanymi parą myślano już w XVII wieku. W 1678 roku Ferdinand Verbiest miał zademonstrować taki pojazd cesarzowi chińskiemu, jednak nie ma na to żadnych dowodów. Dlatego za pierwszego konstruktora ? wynalazcę pojazdu mechanicznego ? uznaje się Francuza o nazwisku Nicolas-Joseph Cugnot, który zaprezentował swoje pionierskie dzieło napędzane silnikiem parowym w roku 1769.

W 1870 roku Austriak Siegfried Marcus skonstruował, nienadający się do powszechnego użytku, prototyp pojazdu mechanicznego z benzynowym silnikiem o zapłonie iskrowym. Z kolei inny konstruktor, Niemiec Carl Benz, zbudował swój trzykołowy automobil w roku 1885 (w 1886 uzyskał patent). W tych samych latach prace w dziedzinie silników spalinowych oraz pojazdów napędzanych takimi silnikami prowadzili wspólnie Wilhelm Maybach i Gottlieb Daimler. Nie wiadomo jednak dokładnie, kto, jako pierwszy, skonstruował zastosowany do napędu samochodów silnik o spalaniu wewnętrznym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d